karlieninkameroen.reismee.nl

En we gaan nog niet naar huis... Of toch bijna?

Onze laatste volle week in Shisong is ingezet. Nog even volop genieten van alle lachende kindergezichtjes (of het ongelofelijk luid gebabbel van mijn 250 leerlingen!), het lekkere eten (misschien moet ik het toch eens wagen een vissenoog te eten?), de bike ritjes (maar niet meer in de regen, 1 keer vallen is genoeg!) en al onze vrienden (die ter ere van ons vertrek een liedje schreven: ‘This is the happiest day of my life!’).

De voorbije week stond dus vooral in teken van afscheid nemen, afronden van de laatste dingen, bepalen aan wie de kleren, snoepjes, boeken, etc uit te delen. En plots komt dan echt het besef dat het er zo goed als op zit… Het voelt heel dubbel, ik kijk er super hard naar uit om iedereen terug te zien, maar vind het ook heel moeilijk om alle opgebouwde vriendschappen hier achter te laten.

Vandaag had ik mijn laatste lesdag op school. Ik deed een spel over de kleuren in het Frans met bolobolo’s (ballonnen). Mijn leerlingen zijn hier echt zot van! Op het einde kregen de winnaars een medaille, snoepjes en ballonnen. De andere leerlingen kregen allemaal een glitterpen, waar ze super blij mee waren! Fijn om op deze manier afscheid te kunnen nemen. Hoewel dit nog niet het ‘officiële afscheid’ is (maandag moet ik nog eens terug komen van de leerkrachten), viel het me toch al vrij zwaar. Veel kinderen hadden een briefje geschreven. Ik kreeg ook een auto en juju gemaakt uit hout. Echt super tof! Dan besef ik toch echt dat ik ze allemaal zal missen!

Volgende week woensdag vertrekken we in Shisong en gaan we eerst nog 2 dagen naar Yaoundé en dan naar Douala. Eerst nog wat sightseeing en dan naar huis! Eén ding is zeker, deze ervaring is er eentje om nooit meer te vergeten!

Reacties

Reacties

Tante Kristel

Hey Karlientje, geniet nog van die laatste dagen hoor! MAAR dat vissenoog zou ik persoonlijk ècht niet proberen ;-) Ik ben blij dat ik je binnenkort weer eens "live" ga kunnen spreken. Bereid je maar voor op een beetje koudere temperaturen ook... of misschien neem je wel die zalige zon mee naar ons ! Vele groetjes van je trouwe fan :-) X

daddy

Hallo Karlien, nu wordt het écht aftellen. We zijn al heel blij dat je er ook naar uitziet om terug te komen, en we zullen u ook heel goed ontvangen. Je krijgt hier ook lekker eten, ik zal je via een locale veldweg met de bike afzetten in't stad, je mag hier ook visogen eten, allez we zullen u langzaam laten aanpassen. Maar ik ben er zeker van dat je veel moet achterlaten, maar een ongelofelijke ervaring rijker bent. Uw kamer is nog in dezelfde staat als je vertrokken bent, het is hier nog steeds regenseizoen, enkel onze kippen hier kijken niet uit naar uw terugkomst, nu je weet hoe je ze moet klaar maken.
Karlien, geniet nog van uw laatste dagen in Kameroen en wij kijken uit naar 30 april.
Je hebt er fantastisch werk gedaan!!

Papa

Ilse Lemmens

Mijn mailtje heb ik naar FB gestuurd....
Maar je verhalen waren SUPER om te lezen: ik ga ze missen ;-)

i.

Riet

Karlien, genieten,genieten en nog genieten van je laatste dag !!!! Hopelijk zie ik je snel x x x x x. Goeie reis alvast !!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!