karlieninkameroen.reismee.nl

Back to normal!

Na de kerstvakantie gaat het leven hier weer zijn gewone gangetje. Genieten!

Ik ben nog maar 3 weken les aan het geven en het blijken alweer examens te zijn. Ik wist weer natuurlijk van niets :D! Volgende week neem ik ook nog examens af dus veel les heb ik eigenlijk nog niet gegeven.
Met de NGO zijn we nog op bookdrops gegaan. Vorige vrijdag gingen we naar Bafut, waar Jasper en Paulien verblijven. Heel leuk om hun school te kunnen bezoeken en hen nog eens terug te zien! Het eten vond ik wel iets minder lekker :D! Het was een super lange dag. We vertrokken om 6 uur in Shisong en kwamen terug om 21.30u. Meer dan 10 uur in de auto gezeten, echt niets voor mij! Op de terugweg zaten er ook nog een geit en kip bij in de auto. Ik ben toch sterk aan het overwegen om vegetariër te worden. Hoe die beestjes hier soms behandeld worden, niet te geloven! Maar tot nu toe kan ik een stukje kip per week toch niet laten :).

Voorbije zondag zijn we naar Djottin geweest, het dorp waar Sarah en Thea verblijven. Een leuk bezoek, maar een groot verschil met Shisong en Kumbo. Ze wonen echt in een klein dorpje waar iedereen elkaar kent. Er zijn ook maar een stuk of 5 zusters, in Shisong zijn dat er meer dan 100! We zijn er op bezoek geweest bij de fon. Ons cadeautje voor hem: 10 liter palmwijn. Het was een leuke, stoffige dag! Onze terugweg was wel hel: de bikedriver reed soms meer dan 90km per uur op de zanderige wegen. Echt zot! Ik was zo blij dat we een helm geleend hadden van de peace corpers!

Vanaf vorige week wordt Shisong onveilig gemaakt door 4 Belgen. Er zijn 2 geneeskunde studenten aangekomen die in het ziekenhuis zullen werken. Tof om eens wat in het Nederlands te kunnen praten met anderen!

Foto’s ga ik even niet oploaden. Het duurt super lang eer die er op staan en uiteindelijk is er niet veel nieuws gebeurd ;)! Ik zal mijn best doen er volgende keer wel op te zetten!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!