karlieninkameroen.reismee.nl

Di Rupo en de eerste regen!

De laatste weken viel er weer heel wat te beleven in ons Kameroense leven!

Elise en ik hebben eindelijk ons government feestje gehouden! Leve de nieuwe Belgische regering! Beetje laat, maar toch de moeite! Ik had rode Di Rupo strikjes voor iedereen gemaakt. Elise en ik kookten, jaja we aten frietjes ;)! Van een collega had ik ook Belgisch bier gekregen, dat moest er dus ook aan geloven. Een geslaagd Belgisch feestje in Kameroen!

Op school zijn we druk aan het oefenen voor: bilingualism week en Youth Day.
Deze week is het dus bilingualism week. Ik moest zorgen voor wat sketches, liedjes en voordrachten in het Frans. Met een groepje van 10 kinderen oefende ik dit in. Vrijdag moeten ze dan battelen met andere scholen op het veld. Ze doen het super goed, dus ik hoop dat ze winnen ;)!
Op 11 februari is het Youth Day. Ze zijn al de hele week aan het oefenen op het marcheren. Ik voel me soms meer in het leger dan op een school. Jammer dat ik er niet bij kan zijn! Ik zit dan in Kribi met papa ;)!

Met de NGO de voorlopig laatste bookdrops afgewerkt. Elke keer warm onthaald worden op een school, het doet me toch iets!

Nog enkele verhalen uit het dagelijkse leven:

· Op bookdrop in een school kwamen er bijna geen ouders opdagen. Vreemd en vervelend! Plots waren ze er wel allemaal… Op het einde kregen we de verklaring hiervoor. Iedereen moest ’s ochtends aanwezig zijn in het paleis van de fon want ze hadden iemand opgepakt met machetes en geweren. De fon had die persoon blijkbaar ingehuurd om de vice-fon te vermoorden. Reden: onbekend aangezien de fon hoger staat dan de vice-fon en zich dus helemaal niet bedreigd moet voelen. De vice-fon is nu gevlucht.

· Ze zijn een nieuwe brug aan het bouwen vlakbij de markt. Vorige week vrijdag heeft de oude brug het begeven en is ingestort. Twee werkmannen die de nieuwe brug aan het bouwen waren, kwamen er onder terecht. Allebei op slag dood. Een derde is gewond aan zijn benen, het is nog niet zeker of hij opnieuw zal kunnen stappen. Al deze mannen werkten zonder verzekering of beschermende kledij.

· Mannen worden creatief om ons aan te spreken! Een briefje met de boodschap ‘you don’t know me, but you have to call me on …… Just call me!’ in mijn handen drukken, ongegeneerd vragen: ‘I want your babies’ of ‘hey babygirl, are you married?’ Gelukkig dat mijn ring uit Tanzania zo veel weg heeft van een trouwring. Komt heel geloofwaardig over ;)!

· Maandagavond begon het plots te regenen! De eerste regen in 2,5 maanden tijd. Heerlijk! Maar het regenseizoen is nog niet begonnen, dat begint pas in maart.

Deze vrijdag vertrekken Elise en ik naar Bamenda. We gaan eerst Jasper en Paulien bezoeken. Op zondag reizen we door naar Douala. Even vakantie nemen en wachten op papa die woensdag aankomt! We kijken er super hard naar uit!

Reacties

Reacties

Tante Kristel

Hey Karlien, hier ben ik weer ! Uw trouwe fan :-) Nog altijd zo een enthousiaste verhalen, wauw echt tof hoor. Nu aftellen naar woensdag en dan genieten van jullie tijd samen. Papa zal dit ook niet snel vergeten, want is toch ook een hele belevenis voor hem. Maak maar veel fotootjes die we dan daarna kunnen bewonderen! Vele groetjes van ons allemaal xxx

Hanne

Vakantie... Daar kan ik alleen maar van dromen. Geniet er van Karlientje! En zorg dat u kinderen winnen morgen. Ik duim al vast!
Dikke zoen!
xxx

papa

Hallo Karlien,

nog een klein weekje en ik kan meegenieten van uw enthousiasme. Fred en ik kijken er al een hele tijd naar uit. We zijn ècht benieuwd hoe het ginder gaat zijn.

Hier wordt ook meegeleefd met u, grappig vonden we dat je in de week even belde om te zeggen dat het regende. Het lijkt allemaal zo logisch voor ons.
We zullen ook zoveel mogelijk van uw boodschappenlijstje meebrengen, en kaas zal er ZEKER bij zijn.

Allez Karlien, see you next week!

Papa

Tante Greta

Hey Karlien,
Eindelijk ben ik hier nog eens effe. Lang geleden hé, foei!
Ik lees wel altijd je verhalen want vind het allemaal heel boeiend, maar het reageren erop stel ik altijd maar uit :-(
Je hebt toch al heel wat meegemaakt tot nu toe, amai!!!
En zo'n schattige kindjes allemaal op die foto's.
Maar ik vind wel da je vermagerd bent. Zorg maar goed voor jezelf hé. ('k wil ni de zaag uithangen hoor)
Nu volop aan 't aftellen tot als je papa komt waarschijnlijk. Zal toch wel wat doen hé, na zo'n lange periode. Geniet er maar wat van samen, is voor hem ook wel iets onvergetelijks om dat mee te maken denk ik.
Willen we hem wat sneeuw meegeven voor jullie ginder.
Dat zou nogal wat zijn voor die kindjes denk ik. Marie is momenteel haar toneel optreden aan 't doen en Pieter en Simon zijn gaan kijken en blijven dan tot morgen.
Ons mo die zit hier te snurken dat de ramen daveren, niet te geloven.
Ginder zijn niet veel hondjes zeker, heb er nog geen gezien op de foto's.
Jij hebt toch al een mooi kleurtje zie ik. Karlien nog veel succes daar. Doe zo verder want je straalt gewoonweg.
Veel groetjes van ons allen hier.
Tot het volgende verhaal.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!