karlieninkameroen.reismee.nl

Papa en Fred in Kameroen!

Shisong, Kumbo, Bamenda, Bafut, Bamenda, Douala, Kribi, Douala, Bamenda, Kumbo, SHISONG!
Eindelijk thuis na een toch wel een beetje bewogen vakantie!

Twee weken geleden vertrokken we naar Bamenda – Bafut om Jasper en Paulien te bezoeken. Hoogtepunten waren: pizza eten, broodjes eten, vlees eten, draadloos internet, juwelen kopen en een zalige rondleiding van Jasper en Paulien in Bamenda! Dieptepunten waren: onze eerste ontmoeting met de politie en bijhorende corruptie!

Na Bafut was het tijd om door te reizen naar Douala. We planden om enkele dagen voor de aankomst van papa en Fred aan te komen en zelf nog wat van Douala te ontdekken. Normaal moesten we op woensdag in de luchthaven zijn om papa en Fred op te wachten. Maar daar stak de staking van Air France een stokje voor! Geen papa en Fred op woensdag en geen hotels meer vrij voor Elise en Karlien. Gelukkig hadden we wat mensen leren kennen in Douala. Zij hebben ons een gratis verblijf gegeven in een guesthouse in Kribi. Heerlijk ontspannen en wachten tot er weer vluchten waren. Op zondag kwamen ze dan gelukkig aan! Een zalig weerzien!

We bezochten een apeneiland in Kribi. Zo’n schattige chimpansees! Op het eerste eiland waren er kleine aapjes. Ze kwamen meteen op ons afgelopen en sprongen in onze armen. Het enige enge was dat wanneer ze wilden begroeten, ze precies in je hand proberen te bijten. Na deze schattige aapjes gingen we naar een eiland met grotere apen. Die waren echt wild! Ze besprongen onze boot en wilden onze rugzak nemen. Onze chauffeur wilde dat tegenhouden, maar kreeg meteen slaag van de aap. Elise en ik maar schrik hebben!!! Chimpansees zijn 7 keer zo sterk als mensen…
Uiteindelijk hebben we het toch aangedurfd om het eiland op te gaan, de chimpansees hadden fruit gekregen en waren dus een pak kalmer. Dachten we… Al snel kwam Patchoulli, een heet manneke, op mij gesprongen. Na wat kusjes, nam hij me mee en duwde me op de grond. Ja apen hebben ook gevoelens! Papa probeerde er tussen te komen, maar werd door hem aangevallen :D! Ook Elise werd aangepakt, haar t-shirt werd helemaal kapot gescheurd. Na deze voorvalletjes hadden we het wel even gehad met Patchoulli en besloten we terug te gaan naar het andere eiland met de kleinere aapjes. Het was wel echt een zalige ervaring!

Na twee dagen zweten in Douala, namen we de nachtbus naar Bamenda en de taxi naar Kumbo. Fred en papa heel blij dat ze eindelijk Shisong eens konden zien. We bezochten mijn school, de NGO, de markt, watervallen,… Jammer genoeg ben ik ziek geworden. Een dag volledig plat gelegen en nu nog steeds wat uitzieken. Maar met wat pijnstillers lukte het wel om toch wat te genieten! Papa en Fred konden echt van het leven hier genieten! Fred had ook al helemaal Geraldine ingepalmd, samen de was doen, samen naar het veld,… De ideale man!
Wij hebben ook echt genoten van hun gezelschap! Merci Fredo en Marco! Het was fijn ;)!

Joren

Eerlijk, ik zou er geld voor geven om Marco met een aap te zien vechten!

Het ziet er daar nog allemaal dik oké uit Karlien! Zie dat je snel terug beter wordt en geniet er nog vollenbak van!

Tante Greet

Hey Karlien,
Da jij dat durft met die chimpansee's. Die kleine zijn lief en schattig, maar die grote zeg...
Als die echt hun kracht gebruiken kan je daar toch niet tegenop, denk ik.
Brrr, ik zou daar niet bij durven hoor.
Was weer een leuk en boeiend verhaal dat we mochten lezen.
Geniet nog van je laatste maand, want het zit er weer bijna op hé. Gaat toch snel vooruit allemaal, te denken dat je voor 6 maanden vertrok en nu is het alweer bijna voorbij.
Maar ik zal daar nog maar effe over zwijgen zeker :-)
Nog veel groetjes van ons hier en tot het volgende verhaal.
P.S. Vergeet mijn mannekes niet hé -))))