karlieninkameroen.reismee.nl

Women's day!

8 maart, een dag als een andere in België, maar niet in Kameroen!

Al weken op voorhand hingen er stofjes van women’s day in alle winkeltjes. Wij moesten jammer genoeg de dag zelf werken dus we konden niet mee gaan marcheren. Maar in de namiddag hadden wat vrienden van ons een feestje georganiseerd ter ere van onze women’s day. Geroosterde kip, kraai en plantains! Het leek wel een barbecue in België. Echt super tof! Op Squares was het super druk. Deze keer waren het niet alleen maar mannen die op café zaten. De vrouwen namen die taak voor een avond over…

En nu we toch over feestjes bezig zijn… Dit weekend nog drie verjaardagen gevierd: Tim, Camille en Christian. Een heel weekend vol feestjes dus! Super gezellig!

Op school zijn de examens weer begonnen. Weer veel verbeterwerk! Maar bijna vakantie ;)… Ik heb enkele tekeningen van mijn eerste leerjaar van vorig jaar opgehangen in het derde leerjaar. De kinderen waren zo ongelooflijk blij! Ze hebben ook al tekeningen gemaakt die ik aan hen moet geven als ik terug in België ben. Ik heb foto’s van de Sint-Jan school getoond en alle kinderen waren enorm onder de indruk. Zoveel speeltuigen op de speelplaats, zo’n mooie klassen, zoveel computers,…
Om te tonen hoe het leven in de lagere school in Kameroen er uit ziet, ben ik een filmpje aan het maken. Hoofdrolspeelster van dienst: mijn zusje Dorothy! En ze doet dat met veel overtuiging ;)!

Ik ben al even niet meer mee geweest op een bookdrop met de NGO. In de plaats ben ik nu gestart met het geven van advies voor lessen Frans en ICT in twee scholen in de buurt van Kumbo. Zij werken ook samen met de NGO en hebben een health club. Voor mijn bachelorproef ben ik een trivial spel aan het ontwikkelen over gezondheidseducatie. Dat zal ik binnenkort in deze health clubs introduceren! De leerkrachten zijn alvast heel enthousiast. Een blanke leerkracht als collega hebben is hier toch iets heel speciaals!

Voila, dat was het weer ongeveer voor de laatste weken. Binnenkort begint de paasvakantie en gaan we naar Limbe, naar het strand! Na de vakantie zijn we nog maar een dikke twee weken in Shisong en dan is het al tijd om naar huis te gaan! Damn, wat gaat het snel!

Reacties

Reacties

Katrien

Yes! Eindelijk terug een blog-verhaal om bij weg te dromen en jaloers te zijn :-)

Geniet van het strand en de laatste weken!!

Peterke Luk

Dat het goed gaat met mijn petekind is duidelijk. Nog altijd en overal die fotogenieke smile.

De missionaris van weleer was een avonturier met een missie. Wat de overhand had werd niet in vraag gesteld.
Ik lees echter meer van het avontuur dan van de missie?

Misschien verzin ik teveel tussen de regels, maar heb ECHT interesse in de sporen die je al dan niet hebt kunnen of mogen nalaten voor morgen.

Ik kijk uit naar een moment dat we dit eens rustig, gezellig, bij een weet ik watje kunnen bijpraten.

peterke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!